Interview met oprichter Jan van den Broek over 25 jaar Workstead!

Dit jaar bestaan Workstead en Van den Broek Pluimveeservice 25 jaar! Een mooie mijlpaal in de geschiedenis van onze bedrijven, waar we trots op zijn. Daarom delen wij tijdens ons jubileumjaar verhalen van onze collega’s waarin zij vertellen over 25 jaar Workstead. Wat zijn hun ervaringen? En hoe zien zij de toekomst? We beginnen met Jan van den Broek, oprichter en directeur van Workstead en Van den Broek Pluimveeservice.

 

Waarom heb je Workstead opgericht?

“Tijdens mijn opleiding aan de Middelbare Agrarische school in Barneveld werkte ik ook als oproepkracht bij verschillende bedrijven. Hier ontdekte ik dat er bij veel bedrijven een vraag bestond naar snel inzetbaar personeel. Na één jaar HBO in Dronten te hebben gevolgd, besloot ik te stoppen met de opleiding en te starten met Van den Broek Pluimveeservice. Uiteindelijk is het bedrijf steeds verder uitgebreid tot wat nu twee bedrijven zijn, Workstead en Van den Broek Pluimveeservice.”

 

Wat zijn de grootste veranderingen die Workstead de afgelopen 25 jaar heeft doorgemaakt?

“Het bedrijf is vanaf het begin gestaag doorgegroeid en er is veel veranderd op allerlei gebieden. Zo hadden we 25 jaar geleden toen ik begon bijvoorbeeld een buzzer. Deze toonde dan een nummer dat ik terug moest bellen, om zo een klus door te kunnen spreken. Daarnaast waren er natuurlijk ook nog geen mobiele telefoons. Dit betekende dat wij iedere vrijdag en zaterdag de lijst met medewerkers af gingen, om zo iedere medewerker op zijn/haar huistelefoon te kunnen bellen. Het duurde toen vaak een volledige werkdag voordat we de planning voor de week erna klaar hadden. Nu gaat dit natuurlijk allemaal digitaal, waardoor het veel sneller gaat en makkelijker geregeld wordt.”

 

Wat zijn de hoogtepunten van 25 jaar Workstead?

“Het klinkt misschien cliché, maar iedere dag is een hoogtepunt voor mij. Het geeft veel voldoening als aan het einde van de werkdag iedereen tevreden is; werknemers en uitzendkrachten met hun werk en de klanten met de inzet van de uitzendkrachten die wij voor hen gedetacheerd hebben. Daarnaast zijn er verschillende collega’s van kantoor en van de buitendienst, die al vanaf de oprichting van de bedrijven in dienst zijn. Het is mooi om te zien dat er is gebouwd aan de ontwikkeling van de bedrijven tot waar we nu staan.”

 

Waar ben je het meest trots op?

“Het meest trots ben ik op hoe we het bedrijf met het hele team de afgelopen jaren hebben uitgebouwd tot een toonaangevend bedrijf in de uitzendbranche. Al 25 jaar zijn wij een betrouwbare speler in de branche en zorgen wij ervoor dat werknemers en bedrijven elkaar weten te vinden. Dagelijks werken er ruim 1500 uitzendkrachten in diverse branches, zoals productie, food, industrie, schoonmaak, logistiek, techniek en pluimveehouderij.”

 

Wat zijn de doelen voor Workstead voor de komende jaren?

“De komende jaren verwachten wij mooie stappen te maken binnen de branche. Onze ambitie is om landelijke dekking te realiseren, zodat we ook daadwerkelijk dichter bij onze klanten en uitzendkrachten staan.

Daarnaast willen we onze klanten en uitzendkrachten zoveel mogelijk ontzorgen. Dit doen we door onze interne medewerkers en uitzendkrachten een fijne werkplek te bieden met mogelijkheden om zichzelf te ontwikkelen en te groeien. We zetten medewerkers in hun kracht.

Een andere belangrijke stap voor de komende jaren is om echt mee te gaan in de veranderende digitalisering en automatisering, zodat wij bij blijven in de markt en efficiënter kunnen werken. Het vinden van goede arbeidskrachten wordt namelijk steeds lastiger. Dit zorgt ervoor dat we innovatief en creatief moeten zijn om goede arbeidskrachten te vinden en de juiste match te maken tussen opdrachtgever en werknemer. Zo willen we de beste leverancier blijven voor onze klanten.

× Meer weten over onze vacatures?