Dit kan je van ons verwachten

Workstead heeft al meer dan 25 jaar ervaring met het samenbrengen van Europese arbeidskrachten en Nederlandse opdrachtgevers. We zijn graag transparant over onze werkwijze. Daarom hebben we een stappenplan gemaakt om duidelijk te maken wat je kan verwachten als je via Workstead aan het werk gaat. Lees de acht stappen hieronder.

Het 8-stappenplan

 

1. Jouw eerste contact met ons

Via kennissen, social media of een advertentie ben je bij Workstead terecht gekomen. Welkom! Als je meer wil weten over wat wij voor jou kunnen betekenen of als je vragen hebt, dan kun je ons bellen of mailen.

 

2. Welkom bij Workstead

Eén van onze recruiters reageert op jouw e-mail, telefoontje of het ingevulde sollicitatieformulier. Dit doen wij binnen één werkdag.

 

3. Informatie uitwisselen & gegevens verzamelen

In ons eerste telefoongesprek beantwoorden we al jouw vragen en stellen we een aantal vragen aan jou. We vertellen je graag meer over openstaande vacatures, onze opdrachtgevers, je salaris, onze woningen en vervoer. Het is een soort telefonisch sollicitatiegesprek. Als we op basis van het telefoongesprek allebei een goed gevoel hebben, verzamelen wij je persoonlijke gegevens en vragen we je om alvast een kopie van je paspoort te sturen.

 

4. Aankomstdatum bespreken

We spreken een datum af waarop je naar het kantoor van Workstead kunt komen. Op deze dag maken we kennis en ondertekenen we je inschrijfformulier, arbeidscontract, loonheffingsverklaring, huurovereenkomst en de machtiging voor zorg en huisvesting.

 

5. Je spullen inpakken

Wij regelen een prettige plek om te wonen, dicht bij je werk. De woning is door ons ingericht en heeft alles wat je nodig hebt om er prettig te kunnen wonen, zoals meubilair, WiFi en een televisie. Deze spullen moet je zelf meenemen:

  • Beddengoed (kussen, dekbed, dekbedovertrek en kussensloop)
  • Badtextiel (handdoek, etc)
  • Keukengerei (bord, beker, bestek, kookpan, koekenpan, waterkoker, etc)
  • Kleding (werk- en overige kleding)

 

6. Kennis maken & contract ondertekenen

Op de afgesproken datum kom je naar het kantoor van Workstead. Je wordt hartelijk ontvangen door een jobcoach die jouw taal spreekt. Na een persoonlijk gesprek verzamelen we alle documenten die nodig zijn om aan het werk te kunnen. Je ondertekent de nodige papieren zodat je aan het werk kunt bij een van onze opdrachtgevers.

 

Belangrijk om te weten:
Als je voor 17:00 naar ons kantoor komt, kan je nog dezelfde dag je arbeidsovereenkomst tekenen. Als je na 17:00 aankomt, kan je in ons logeerhuis verblijven. Je hebt in ons logeerhuis alle tijd om rustig te douchen, te eten en te slapen. De volgende werkdag kan je de nodige papieren tekenen.

 

7. Naar je woonplek

Als alle formaliteiten geregeld zijn, reis je met je eigen vervoersmiddel naar je woonplek waar je kennismaakt met je nieuwe huisgenoten. Heb je geen vervoer? Dan brengen wij je er graag naar toe. Je kamer hebben we van tevoren al gereed gemaakt, zodat je er direct in kan.

 

8. Aan de slag bij je nieuwe werkgever

De volgende werkdag kan je bij je nieuwe werkgever aan de slag! Wij begeleiden je bij het eerste contact. Ook daarna, als er vragen zijn, kun je altijd bij ons terecht. Onze jobcoaches helpen je graag.

 

 

 

Samen bouwen we aan jouw toekomst!

Als je aan het werk gaat bij je opdrachtgever, houdt ons contact niet op. Na een week wordt je gebeld door één van onze recruiters om je ervaringen door te spreken. We zijn benieuwd hoe je je eerste werkweek hebt ervaren en of er nog dingen zijn waar we je bij kunnen helpen.

 

Zo lang je bij ons werkt, kan je op werkdagen altijd contact opnemen met een jobcoach van Workstead. Onze jobcoaches staan je zo veel mogelijk in je eigen taal te woord. Net zo fijn! Je kan hen al je vragen stellen. Naast dat je ons op werkdagen altijd kan bereiken, hebben we het volgende ook voor jou geregeld:

 

  • Je hebt toegang tot een online portal: hier vind je je onder andere je werkplanning, loonstroken en kan je verlof aanvragen
  • Wanneer er een storing is in de woning waar je verblijft kan je dit via het online storingsformulier in de portal aan ons doorgeven. We sturen dan zo snel iemand naar de woning om het op te lossen.
Heb je een vraag?

 

We helpen je graag! Neem contact met ons op en we beantwoorden al je vragen. Benieuwd naar de ervaringen van onze medewerkers? Lees hun ervaringen.